Goed om te weten over je boeking
Hier vindt je informatie over Mijn reis, het annuleren van een reis en onze annuleringsbescherming die je financieel helpt als je een reis moet annuleren.
je kunt je reis boeken op apollo.se of bij onze klantenservice op 0771-373737.
Contactgegevens
Wie boekreizen maakt, is de hoofdboekhouder. Eventuele wijzigingen of annuleringen dienen altijd door de hoofdboeker te worden gedaan (schriftelijk of mondeling). Het is belangrijk dat er een mobiel nummer bij je boeking vermeld staat. Eventuele wijzigingen aan je begonnen reis worden je per sms of telefonisch doorgegeven. Het is daarom belangrijk dat je die mobiele telefoon bij je heeft op reis.
Mocht je tijdens de reis je telefoon onverhoopt kwijtraken, neem dan contact op met onze medewerkers ter plaatse met een alternatief nummer waarop wij je kunnen bereiken.
Bevestiging
Zodra je je boeking heeft afgerond, ontvangt je een e-mail waarin wordt bevestigd dat wij je boeking hebben ontvangen. Voor meer informatie wordt je vervolgens verwezen naar Mijn reis. Lees meer onder het tabblad Mijn reis rechts op deze pagina
Alleen vliegtickets
Apollo staat de aankoop van vliegtickets alleen niet toe als je van plan bent een pakketreis te maken met je eigen hotel of landarrangementen voor wederverkoop als pakketreis. We staan ook niet toe dat vliegtickets worden gekocht om ze vervolgens door te verkopen
Reservering voor wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor dat onze prijzen en andere informatie op apolloreizen.nl om verschillende technische redenen fouten kunnen bevatten. Eventuele fouten worden zodra de fout wordt ontdekt onder de aandacht van de betrokken klanten gebracht en een eventuele foutieve prijs wordt naar boven bijgesteld.
je kunt je boeking, reisdocumenten en andere belangrijke informatie vinden door in te loggen op Mijn reis op apolloreizen.nl. je logt in met je boekingsnummer (8 cijfers) en achternaam.
Hier vindt je een overzicht van wat je geboekt heeft, alle prijzen, betalingsinformatie en andere belangrijke informatie. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te controleren of alle informatie op de boeking correct is. Mocht er iets mis zijn met de boeking, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op hierover.
Onder Mijn reis kunt je ook aanvullingen op je boeking bestellen of wijzigen, zoals transfers, eten op de vlucht, excursies of huurauto.
Onder Mijn reis vindt je altijd een bijgewerkte versie van je boeking.
Wanneer de reis volledig betaald is, zijn de reisbescheiden ongeveer 14 dagen voor vertrek beschikbaar onder Mijn reis.
Reisdocumenten kunt je vanaf 14 dagen voor vertrek afdrukken of downloaden in PDF-formaat. Afdrukken is echter niet iets dat je nodig heeft om te reizen. Wij moedigen je aan om papier en het milieu te besparen door het boekingsnummer en de vluchtboekingsreferentie te gebruiken.
Om in te checken op de luchthaven heeft je alleen je vluchtboekingsreferentie en paspoort of Europese identiteitskaart nodig. Je ontvangt geen losse vliegtickets per e-mail. Op het reisdocument staat je vertrektijd voor je reis (alle tijden zijn lokaal). Mochten er wijzigingen plaatsvinden nadat het reisdocument is aangekomen, dan ontvangt je van ons informatie hierover via e-mail of via SMS volgens de gegevens in je boeking.
Korte tijd tot vertrek
Boekt je een reis met een korte vertrektijd, dan is je reisdocument onder Mijn reis beschikbaar zodra de boeking is betaald.
Reguliere vliegtickets
Als je een reis bij Emirates of Qatar Airways heeft besteld, wordt het ticket (elektronische ticketbon) ongeveer 14 dagen voor vertrek per e-mail naar je verzonden. Indien je uiterlijk 7 dagen voor vertrek geen ticket heeft ontvangen, dient je contact met ons op te nemen. Dit ticket is niet beschikbaar tijdens Mijn reis.
Het is belangrijk dat je naam op het vliegticket correct is en overeenkomt met de naam in je paspoort.
Eventuele fouten dienen onmiddellijk na ontvangst van de bevestiging aan ons te worden gemeld. Wijzigingen in de naam op de boeking kunnen dan kosten met zich meebrengen voor de klant. Sommige luchtvaartmaatschappijen accepteren geen naamswijzigingen, wat kan betekenen dat je een nieuw ticket moet kopen (de kosten van de oorspronkelijke boeking kunnen niet worden gerestitueerd).
Overige informatie
Alle reisdocumenten en vliegtickets zijn waardepapieren met unieke boekingsnummers en wachtwoorden en moeten dienovereenkomstig worden behandeld. De verantwoordelijkheid ligt bij je als klant om deze informatie niet met je te delen. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor de financiële gevolgen die dit met zich mee kan brengen.
Als u zich extra veilig wilt voelen bij uw boeking, kunt u hier annulerings- en omboekingsbescherming boeken. Wanneer u onze annulerings- en omboekbescherming boekt, zijn gratis omboeken, volledig annuleringsrecht voor drie maanden, overdracht van de reis en nog veel meer inbegrepen.
Annulering dient te geschieden zodra zich een belemmering voor de reis voordoet. In de reisvoorwaarden vindt je instructies over hoe je te werk moet gaan bij annulering. Eventuele restitutie van een geannuleerde reis vindt plaats aan de hoofdreiziger zodra alle benodigde documenten naar Apollo zijn verzonden. Als je niet op tijd arriveert voor de vlucht, worden alle delen van de reis geannuleerd en vindt er geen restitutie van de prijs van de reis plaats. Pakketten met flexibele reisduur en lijnvluchten zijn na aankoop doorgaans niet wijzigbaar of restitueerbaar. Als de leverancier een wijziging toestaat, komen er administratiekosten en de wijzigingsvergoeding van de leverancier en het eventuele prijsverschil bij.