
Functionele variatie
Hoe toegankelijk een bestemming is, varieert sterk. Helaas is de standaard en aanpassing, vooral voor gehandicapten, die we thuis gewend zijn, zelden te vinden op de bestemmingen. Het is ons doel dat iedereen die met ons reist een zo succesvol mogelijke vakantie heeft. Om dit te bereiken is het van groot belang dat Apollo bij het boeken weet welke specifieke eisen je beperking stelt aan een goed functionerende vakantie.
Ziekten
Als je weet dat je aan een ziekte lijdt (bijv. hart- en longziekten) die tijdens de vlucht speciale behoeften met zich mee kunnen brengen, is het je eigen verantwoordelijkheid om attesten van artsen en verzekeringsmaatschappijen te regelen waaruit blijkt dat je de vlucht aankan. Als je het niet zeker weet, kunt je contact met ons opnemen, zodat wij kunnen kijken of je specifieke luchtvaartmaatschappij dergelijke certificaten vereist.
Rolstoelgebonden - Op de luchthaven
Als je in een rolstoel zit, moet je ruim voor vertrek contact met ons opnemen om assistentie aan te vragen op de luchthaven en bij het in- en uitstappen van de vlucht. Assistentie op de luchthaven is gratis, maar moet wel aan de boeking worden toegevoegd. Bij sommige luchtvaartmaatschappijen moeten wij speciale vergunningen aanvragen om de rolstoel te kunnen beladen. Als je hulp nodig hebt, vul dan dit formulier in Dit dient uiterlijk 3 weken voor vertrek te gebeuren.
Hulp
Hulpmiddelen zoals rolstoelen, rollators en wandelstokken kunnen zonder extra kosten worden ingecheckt, mits het formulier tijdig is ingevuld zodat de luchtvaartmaatschappij tijd heeft om dit goed te keuren en de assistentie bij je boeking is inbegrepen. Als je een elektrische rolstoel hebt, heeft de luchtvaartmaatschappij informatie over de accu nodig om te zien of je ermee mag vliegen. Er kunnen beperkingen gelden voor het aantal elektrische rolstoelen dat op één en dezelfde vlucht kan worden vervoerd. Klik hier om gegevens over jouw rolstoel in te vullen.
Toegankelijke overdracht
Houd er rekening mee dat het meestal niet mogelijk is om een rolstoel mee te nemen in de shuttlebus. Uiteraard zijn wij behulpzaam bij het regelen van ander vervoer, eventuele extra kosten zijn echter voor je eigen rekening. Helaas kunnen onze gidsen niet helpen bij het tillen/dragen van mensen met een mobiliteitsbeperking en bagage aan boord.
Toegankelijk hotel
Het zijn lang niet alle hotels die aangepast zijn voor mensen met beperkte mobiliteit. Onze reisadviseurs doen je graag suggesties voor hotels waarvan wij weten dat ze bij je passen met speciale wensen. Voor de meeste hotels moeten we een verzoek indienen om een toegankelijke kamer te krijgen, aangezien ze er meestal maar een paar hebben. Wij raden je onder andere de volgende hotels aan met speciale wensen.