Voorwaarden alleen vliegtickets (lijnvluchten en pakketreizen)

Voorwaarden alleen vliegtickets (lijnvluchten en pakketreizen)

Apollo verkoopt vliegtickets zowel met flexibele vluchten als lijnvluchten. Apollo bemiddelt in vliegtickets en is niet verantwoordelijk voor fouten tijdens de vlucht. Luchtvaartmaatschappijen zijn onderworpen aan verschillende internationale verdragen die de rechten van passagiers regelen, met name de Civil Aviation Act, het Verdrag van Montreal en het Verdrag van Warschau. De aankoop van uitsluitend vliegtickets valt niet onder de Wet Pakketreizen en de algemene voorwaarden voor pakketreizen. Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op de aanschaf van uitsluitend vliegtickets (flexibele vluchten en lijnvluchten). 1. Overeenkomst De voorwaarden voor de aankoop van vliegtickets zijn uitsluitend van toepassing op de overeenkomst tussen Apollo en de klant. Degene die de tickets boekt – de hoofdboeker – is aan de overeenkomst gebonden op het moment dat de boeking is betaald conform de betalingsvoorwaarden van Apollo (zie hoofdstuk 3). De hoofdboeker accepteert op het moment van boeken de voorwaarden voor alle reizigers in de boeking. U moet ouder zijn dan 18 jaar om alleen het vliegticket bij Apollo te boeken. Apollo staat de aankoop van vliegtickets alleen niet toe als u van plan bent een pakketreis te maken met uw eigen hotel of landarrangementen voor wederverkoop als pakketreis. Ook staan wij niet toe dat u uitsluitend vliegtickets aanschaft om deze vervolgens door te verkopen 2. Omvang van de overeenkomst De overeenkomst omvat de diensten en afspraken die zijn overeengekomen tussen de klant en Apollo, en die verschijnen in de bevestiging/informatie onder "Mijn reis" op apollo.se. Verder maakt de informatie verstrekt in de boekingsdialoog ook deel uit van de overeenkomst. De klant is verantwoordelijk voor het verkrijgen van alle informatie die relevant kan zijn voor de boeking. vliegtickets moeten in de juiste volgorde worden gebruikt. De klant kan dus niet slechts één retourticket gebruiken wanneer beide retourvluchten of slechts een deel van een vlucht zijn geboekt. Als het ticket vanaf het begin niet wordt gebruikt, vervallen de resterende delen. De reis kan uitsluitend worden gebruikt door de op het ticket vermelde personen. Noch de heenreis, noch de terugreis kunnen aan anderen worden overgedragen. 3. Prijs en tickettypes De getoonde prijs is inclusief verplichte belastingen en toeslagen. Houd er rekening mee dat in verschillende landen bij vertrek een luchthavenbelasting moet worden betaald, die niet bij de ticketprijs is inbegrepen. Het bedrag varieert tussen de verschillende landen en wordt rechtstreeks op de luchthaven betaald. Geplande vluchten Handbagage: Inbegrepen. De regels variëren per luchtvaartmaatschappij. Ingecheckte bagage: tegen betaling (aangekocht tijdens het boeken). De regels variëren per luchtvaartmaatschappij. Eten aan boord: niet inbegrepen (kan bij sommige luchtvaartmaatschappijen vooraf gereserveerd worden). Uitzondering: bij sommige langeafstandsvluchten is eten inbegrepen. flexibele vluchten: Handbagage: Inbegrepen. Ingecheckte bagage: tegen betaling (aangekocht tijdens het boeken). Eten aan boord: tegen betaling (aangekocht tijdens het boeken). Terugbetaling/annulering: Volledige terugbetaling binnen 48 uur na boeking (indien geboekt tot 40 dagen voor vertrek). Daarna: Tot 40 dagen voor vertrek: het inschrijfgeld wordt niet gerestitueerd. Vanaf 40 -0 dagen voor vertrek: geen restitutie van de reissom. Omboeken: Niet mogelijk. Naamswijziging: tegen een vergoeding van SEK 500 per persoon. Supplement: vliegticket Flex Deze toeslag kan tijdens het boeken worden aangeschaft voor SEK 400 per persoon per route. Handbagage: Inbegrepen Ingecheckte bagage: extra kosten (aangeschaft tijdens het boeken) Eten aan boord: tegen betaling (aangekocht tijdens het boeken) Terugbetaling/annulering: Volledige terugbetaling tot 30 dagen voor vertrek. Geen restitutie van opties of toeslagen voor vliegticket Flex (SEK 400 per persoon en enkele reis). 30 -0 dagen voor vertrek: geen restitutie van de reissom. Omboeken: mogelijk tot 14 dagen voor vertrek. Een eventueel prijsverschil wordt door de klant betaald. Naamswijziging: Gratis tot 24 uur voor vertrek. 4. Betaling vliegtickets met reguliere vluchten Alleen vliegtickets met lijnvluchten dienen direct bij boeking te worden betaald. vliegtickets met flexibele vluchten Het inschrijfgeld moet direct bij het boeken van de reis beschikbaar zijn voor Apollo. De laatste betaling moet Apollo uiterlijk 40 dagen vóór de vertrekdatum bereiken. De registratiekosten van Apollo bedragen SEK 2.000 per persoon voor reizen binnen Europa (inclusief de Scandinavische landen), SEK 2.500 per persoon voor reizen naar de Canarische Eilanden, Madeira, het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en SEK 4.000 per persoon voor langeafstandsreizen. 5. De verantwoordelijkheid van de klant voor de boeking De namen van iedereen die onder de bestelling valt, moeten in het boekingsdialoogvenster worden ingevoerd. Het is erg belangrijk dat alle namen worden geschreven zoals ze in het paspoort staan. De hoofdboeker dient zijn adres op te geven, evenals een telefoonnummer en e-mailadres waarop hij voor en tijdens het verblijf te bereiken is. Eventuele wijzigingen in contactgegevens moeten onmiddellijk aan Apollo worden doorgegeven. De hoofdboeker is ervoor verantwoordelijk dat anderen in het reisgezelschap op de hoogte zijn van alle relevante informatie voor de boeking en toegang hebben tot de daarop betrekking hebbende documenten. Bovendien is de hoofdboeker ervoor verantwoordelijk dat alle gegevens in de bestelling correct zijn. Onjuiste of onvolledige gegevens (waaronder verkeerd gespelde namen) vormen geen grond voor schadevergoeding of prijsverlaging. Eventuele wijzigingen in de boeking kunnen alleen door de hoofdboeker worden aangebracht. Wijzigingen in de boeking door Apollo worden aan de hoofdboeker doorgegeven op het bij de boeking opgegeven telefoonnummer en/of e-mailadres. De hoofdboeker is verantwoordelijk voor het doorgeven hiervan aan andere reizigers. De hoofdboeker is tevens verantwoordelijk voor de betaling van de boeking conform de betalingsvoorwaarden. 6. Wijzigen en annulerenLijnvluchten: Reguliere vliegtickets kunnen in de regel niet worden geannuleerd of gewijzigd. Bij annulering of wijziging wordt een vergoeding in rekening gebracht die overeenkomt met de kosten die Apollo hierdoor moet maken. Er zijn ook administratiekosten van SEK 750. Naamswijzigingen op reguliere vliegtickets zijn bij sommige luchtvaartmaatschappijen tegen betaling mogelijk, vanaf SEK 500 per persoon flexibele vlucht: Terugbetaling: Volledige terugbetaling binnen 24 uur na boeking. Omboeken: Niet mogelijk. Annulering: geen restitutie. Naamswijziging: tegen betaling SEK 500 per persoon. Met het add-on vliegticket Flex Refund: Volledige terugbetaling binnen 24 uur na boeking. Omboeken: mogelijk tot 14 dagen voor vertrek. Een eventueel prijsverschil wordt door de klant betaald. Annulering: Mogelijk tot 30 dagen voor vertrek. Eventuele extra kosten kunnen niet worden gerestitueerd. Indien de annulering later dan 30 dagen voor vertrek plaatsvindt, vindt er geen restitutie plaats. Naamswijziging: Gratis tot 24 uur voor vertrek. Bij het kopen van alleenvluchttickets (regulier en pakketreis) kan de annuleringsbescherming van Apollo niet worden onderschreven. Indien u geen annuleringsbescherming via uw reisverzekering of via uw creditcardaankoop heeft, raden wij u aan een annuleringsverzekering af te sluiten bij onze partner Gouda. 6. Eventuele wijzigingen Informatie over wijzigingen in vluchttijden, geannuleerde vluchten etc. wordt altijd aan de hoofdboeker doorgegeven via de contactgegevens die hij bij de boeking heeft opgegeven. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het beschikken over actuele reisdocumenten. Voor flexibele vluchten is het ticket ongeveer 14 dagen voor vertrek beschikbaar onder "Mijn reis" op apollo.se. Verschillende lijnvaartmaatschappijen werken met zogenaamde ‘code sharing’, d.w.z. twee of meer luchtvaartmaatschappijen delen dezelfde vlucht. Een stoel kan door een luchtvaartmaatschappij worden gekocht op een vlucht die wordt uitgevoerd door een andere luchtvaartmaatschappij onder een ander vluchtnummer of een andere vluchtcode. De aangeboden producten en diensten kunnen per luchtvaartmaatschappij verschillen. Informatie over welke luchtvaartmaatschappij de vlucht uitvoert, wordt vermeld op het moment van boeking en op het ticket. 7. Klachten Eventuele klachten moeten zonder onnodige vertraging worden ingediend. In geval van vertragingen, geannuleerd vertrek en/of overboekingen moeten de regels uit EU-verordening 261/04 worden toegepast en moeten eventuele claims op grond van deze verordening worden gericht aan de luchtvaartmaatschappij (luchtvaartmaatschappij). 8. Bagage Het is niet toegestaan waardevolle spullen zoals elektronische apparatuur, camera's, computers, sieraden, contant geld etc. in te checken. Uit veiligheidsoverwegingen is het verboden gevaarlijke goederen aan boord of in ingecheckte bagage te vervoeren. Wat onder de gevaarlijke goederen valt, zijn bijvoorbeeld verschillende soorten wapens, samengeperst gas, bijtende en brandbare stoffen, verf, vuurwerk, maar ook gif en andere stoffen die bacteriën of virussen bevatten. Meer informatie over gevaarlijke goederen, verboden artikelen en andere bagageregels vindt u op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. 9. Omgang met persoonsgegevens

DERTOUR Nordic AB, bedrijfsnr. 556306-1653, (Apollo) beschermt je privacy. je moet zich altijd veilig kunnen voelen als je persoonsgegevens aan Apollo verstrekt. Meer over ons privacybeleid en ons privacybeleid kunt je hier lezen.